דרך בגין 13 ת"א

בואו לבקר אותנו

054-3116121

חייגו עכשיו

א'-ה' 9:00-19:00

שעות פתיחה

רישום הערת אזהרה לטובת הבנק כחלק מהליך רכישת דירה

אם בחרנו לעשות את הצעד הבא, וללכת בכל הכוח על רכישת דירה, ואם בחרנו לקחת הלוואת משכנתה לשם כך, יש צורך שנדע שבתמורה לכך נרשום כבטוחה לללווה הערת אזהרה על דירתנו העתידית. הערת אזהרה על נכס מקרקעין היא הערה שנועדה להבטיח את זכויות הבנק לתקופת הביניים, עד לסיום תשלום ההלוואה ורישומו על שם רוכש הדירה.

לאחר שקיבלו ייעוץ מיועץ המשכנתאות שלנו, חתמנו על הסכם הרכישה והתהליך הראשוני הסתיים. כעת הגיע הזמן למאני טיים: הנפקת המשכנתה בפועל ובתמורה לכך רישום הערת אזהרה לטובת הבנק, או המוסד הפיננסי בו בחרנו. כעת, ינפיק עבורנו הלווה את כתב ההתחייבות לרישום הערת האזהרה.

הפרקטיקה הנוהגת היא כמובן שילובו של עורך דין לעניין עסקת המכירה. כך, מועברים הכספים בצורה אמינה ומהמינה, ישנה תחלופת מסמכים בניצוחו, עורך הדין הוא שפועל בפועל לרישום הערת האזהרה, והסדר נשמר כראוי.

מה שצריך לדעת הוא שרישום הערת אזהרה דורש מספר קריטריונים עיקריים. תחילה, יש להידרש לחתימת המוכרים אישור התשלום אשר קיבלו בגין המכירה. באישור תשלום זה מצהירים המוכרים כי קיבלו את כלל תשלומי ההון העצמי שקיבלו בהתאם להסכם המכר, וכן חתימתם על הוראת העברה כספית מאת הבנק לחשבונם, או לחשבון עוה"ד המשמש כנאמן בעסקה.

כאן חשוב לציין, שחשובה המצאותו של עורך דין בעניינכם, שכן הוא ידאג לאנטרסים שלכם בעסקת הנדל"ן ככלל ובכתב התחייבות המשכנתה בפרט.

והנה הגענו לרגע המכונן, נרשמה הערת אזהרה לטובת הבנק. זאת יעשה לאחר צירוף כתבי ההתחייבות המקוריים, הסכם המכר המקורי, ונסח הטאבו המקורי. הערת האזהרה נרשמה, וכעת מתבצעת העברה בנקאית, או מונפקת המחאה בנקאית, לטובת המוכר, לתשלום התשלום האחרון לפי חוזה המכר.

להתייעצות עם מומחית הנדל״ן רחל מנדי