דרך בגין 13 ת"א

בואו לבקר אותנו

054-3116121

חייגו עכשיו

א'-ה' 9:00-19:00

שעות פתיחה

רישיון לרחפן לצרכי בילוש

ענף הרחפנים האישיים זכה לתשומת לב רבה והתפתחות מדהימה בעשור האחרון. אלפי רחפנים חדשים מבצעים טיסות בכל יום, ומספר הטייסים הפעילים של כלי טיס אלו עולה בקצב גבוה.

כמובן שמדובר בחדשות טובות עבור יצרני רחפנים, קמעונאים של רחפנים ואנשים שיש להם עניין במכונאות, תעופה או צילום – כמו חוקרים פרטיים, אך יש לקחת בחשבון שרשות התעופה האזרחית דורשת לקבל רישיון להטסת רחפן בהתאם לשימוש בו.

התעשיות שיכולות להשתמש ברחפנים לטובתן היתרון הכלכלי והטקטי. אך עם עליית כמות הרחפנים באוויר והסיכונים השונים הכרוכים בכך – הדבר מתבקש.

הטסת רחפן לצרכי בילוש דורש רישיון

רשות התעופה האזרחית (רת"א) סיפק הנחיות ברורות באשר לדרישות רישיון להטסת רחפנים. אם אתה מטיס את הרחפן שלך באזור בית ולמטרות פנאי, תצטרך לעמוד בכללים הבאים: הטסה עד לגובה של 50 מטר מגובה הקרקע, הטסה רק כאשר קיים קשר עין עם הרחפן, איסור על הטסה בשטח בנוי, שמירה של מרחק של כ-2 ק"מ ממסלולי שדות התעופה ועוד.

שימוש ברחפן מסחרי

כמו ברוב הדברים בישראל ובמדינות רבות אחרות, הטסת רחפן כדרך להרוויח כסף פירושה שאתה צריך לבצע פעולות שונות שלאו דווקא היית רוצה לעשות ושלא היו קיימות אם היית עושה את אותה הפעילות בדיוק רק בשביל הכיף.

ראשית, עליך לרשום את הרחפן המסחרי שלך ולהעביר את הטפסים הרלוונטיים לרשמת כלי הטיס במשרדי רת"א. על מנת להשתמש ברחפן לצורך הספקת שירותים או צילומים יש להחזיק גם ברישיון הטסה מתאים של מפעיל אווירי/כללי והפעלת ביטוח מתאים שיכסה את כל אשר עלול לקרות.

מהו רישיון מפעיל אווירי

רישיון אשר ניתן לארגון מסוים (עוסק מורשה בודד או חברה מסוימת) ומאפשר הטסת כלי טיס למטרות מסחריות. על מנת לקבל את רישיון המפעיל האווירי יש לעמוד במספר דרישות מרשות התעופה האזרחית כמו תשלום שנתי של אגרה,  הוכחת קיום ביטוח צד ג' וביטוחים נוספים, הגשת מסמכים רלוונטיים נוספים וכדומה.

בבית הספר למקצועות ההטסה  פריפלייט קיים מערך הדרכה לרישיון מפעיל אווירי הנבנה בצורה מוקפדת על בסיס ניסיון נצבר רב שנים של צוות ההדרכה. במסגרת קורס רישיון מפעיל אווירי, צוות בית הספר ילווה באופן צמוד את משתתפי הקורס עד לקבלת הרישיון המיוחל שכל חוקר פרטי צריך.

לפרטים נוספים על רישיון לרחפן לצרכי בילוש היכנסו לכאן: https://www.preflight.co.il/%d7%a8%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%9c%d7%a8%d7%97%d7%a4%d7%9f/